Zapisy zawarte w podstawie programowej nauczania historii, kładą szczególny akcent na pielęgnowanie u uczniów więzi z krajem ojczystym, budowanie u nich świadomości obywatelskiej, postawy szacunku i odpowiedzialności za własne państwo, utrwalanie poczucia godności i dumy narodowej. Istotne jest budzenie przekonania, że nie można budować przyszłości bez pamięci historycznej, bez kształtowania szacunku dla dziedzictwa narodowego oraz wyrabiania poczucia troski o pamiątki i zabytki historyczne. Zapraszamy do wypełnienia tych zapisów podstawy programowej poprzez realizację scenariuszy lekcji bazujących na historii Pałacu Saskiego, który wraz z przylegającym do niego pałacem Brühla oraz placem Piłsudskiego, nazywano w czasach Drugiej Rzeczypospolitej „Sercem Niepodległej”.
Pałac Saski
Niezwykłe miejsce w niezwykłym mieście. Materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Scenariusze lekcji do pobrania
- Pałac Saski na tle dziejów Polski Scenariusz lekcji historii dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
- Niemi świadkowie historii – zabytki i symbole kultury polskiej Scenariusz lekcji historii dla szkoły podstawowej
- Po co nam zabytki? Odbudowa Pałacu Saskiego Scenariusz lekcji historii dla szkoły podstawowej
- Rekonstruować? Odbudowywać? Zostawić ruiny? Scenariusz lekcji historii dla szkoły ponadpodstawowej
- Grób Nieznanego Żołnierza Scenariusz lekcji historii dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
- W pałacu Morsztyna i salonie Deotymy Scenariusz lekcji języka polskiego do szkoły ponadpodstawowej
- Plac Piłsudskiego – ważny świadek dziejów Scenariusz lekcji historii do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
- W poszukiwaniu własnej tożsamości – zachwycający spacer po Ogrodzie Saskim Scenariusz lekcji języka polskiego do szkoły ponadpodstawowej