Prawidłowa praca wtryskiwaczy ZS common rail
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia prawidłową pracę
wtryskiwaczy ZS common rail.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia prawidłową pracę
wtryskiwaczy ZS common rail.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pracę uszkodzonych
wtryskiwaczy ZS common rail.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia przebieg prądu
przy zmianie ciśnienia wtrysku ZI.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia przebieg prądu
przy zmianie czasu wtrysku ZI.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia testowanie pracy
wtryskiwacza przy zmianie obrotów silnika.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia testowanie pracy
wtryskiwacza przy krytycznych parametrach
czasu i ciśnienia.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia testowanie pracy
wtryskiwacza przy zmianie czasu i ciśnienia.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia zużyty napęd
wielowypustowy wałka skrzyni biegów.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar przebiegów
prądowych sygnału sterowania modułami
cewek zapłonowych – sygnał iskry.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar przebiegów
prądowych wtryskiwaczy w Citroenie C4,
o silniku benzynowym 1,6.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia sygnał prądowy kierunkowskazu.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia zmianę podstawy czasu
w oscyloskopie podczas pomiaru sygnału
prądowego wtryskiwacza.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia korelację wtrysku (wykres żółty)
i zapłonu (wykres niebieski).
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar ciśnienia
w układzie klimatyzacji. Ciśnienie jest
nieprawidłowe – za niskie. Podczas obsługi
klimatyzacji okazało się że objętość czynnika
chłodzącego wynosiła ok. 50%.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar ciśnienia oleju.
Ciśnienie prawidłowe.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar ciśnienia paliwa
w zależności od wielkości obrotów. Przebieg
prawidłowy. Wzrostom obrotów odpowiadają
wzrosty ciśnienia paliwa w zasobniku
silnika o zapłonie samoczynnym.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar ciśnienia paliwa
(ZS – wykres niebieski), i RPM silnika
(DLC – czarny wykres). Pomiar prezentuje
nieprawidłowe ciśnienie paliwa – występują
spadki ciśnienia w trakcie wzrostu obrotów.
Świadczy to o uszkodzeniu układu.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar ciśnienia
w układzie klimatyzacji po wykonaniu
obsługi. Prawidłowa masa gazu
w układzie – ciśnienie prawidłowe.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia sprawdzanie bicia
promieniowego opony. Widoczne, niewielkie
bicie promieniowe przekładające się
na drgania kierownicy podczas jazdy
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar zawartości wody
w płynie hamulcowym – płyn do wymiany.
Włączona czerwona kontrolka.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia pomiar zawartości wody
w płynie hamulcowym – płyn po wymianie.
Włączona żółta kontrolka.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia uszkodzenie modułu
zapłonowego – cylindra nr 2. Praca silnika
na trzech cylindrach (silnik cztero-cylindrowy).
Zapalona kontrolka „check engine”.
Zapis w sterowniku silnika, odczytany
skanerem OBDII określa uszkodzenie.
Autor: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz.
Film przedstawia uszkodzenie ślizgu łańcucha
rozrządu. Podczas obracania wałem korbowym
widać jak łańcuch rozrządu odsuwa się
od koła zębatego, na granicy przeskoczenia
na następny ząb koła. Powoduje tym samym
ryzyko uszkodzenia silnika – deformacji
trzonków zaworów dolotowych i wylotowych
po ewentualnej kolizji z tłokami.
Autorzy: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz. Film przedstawia uszkodzone łożysko, które
spowodowało zablokowanie skrzyni biegów.
Autorzy: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz. Film przedstawia nieprawidłowo naprawione
hamulce – wymianę klocków hamulcowych bez
wyrównania/wymiany tarcz hamulcowych. Widok
zdegradowanej powierzchni tarcz hamulcowych.
Nowe klocki w krótkim czasie odwzorowują
zdegradowaną powierzchnię tarcz hamulcowych,
co skutkuje hałasem podczas hamowania. Na koniec
obraz skorodowanej piasty (pod tarczą hamulcową) – ta
powierzchnia powinna być oczyszczona podczas
naprawy hamulców – w przeciwnym razie może
to być przyczyną bicia osiowego tarcz hamulcowych
przenoszącego się na kierownicę i pedał hamulca,
co może być odczuwane przez kierującego.
Autorzy: Krzysztof Więcławski, Krzysztof Guz. Film przedstawia uszkodzony wałek rozrządu
(po lewej) i nowy (po prawej). Obydwa wałki
są zablokowane przyrządem, w tym samym położeniu
(przyrząd widać w górnej części obrazu). Widać,
że krzywki wałka ( po lewej) są obrócone, co jest
efektem zerwania zębów paska rozrządu i kolizji
zaworów z tłokami. Dwa przykłady uszkodzonych
zaworów: pierwszy skrzywiony trzonek, drugi
uszkodzony grzybek, trzeci to nowy zawór bez uszkodzeń.
Porównania dokonano po wkręceniu zaworów w uchwyt
wiertarki stołowej. Po wprowadzeniu zaworów w ruch
obrotowy, doskonale widać uszkodzenia lub ich brak.
Kolejny obraz to popękane dźwigienki zaworowe.
Na zakończenie – przyczyna uszkodzeń – pasek rozrządu
pozbawiony zębów oraz obraz tłoków w bloku silnika
(w cylindrach) ze śladem zaworów po kolizji z tłokami.
Autorzy: Krzysztof Guz, Krzysztof Więcławsko.
VW Tiguan, 2,0 TSI, wtrysk bezpośredni:
1.2. Włączenie stacyjki, włączają się wszystkie kontrolki
1.3. Uruchomienie silnika – kontrolki gasną
1.4. Włącza się kontrolka systemu sterowania silnika – świadcząca
o uszkodzeniu układu sterowania
1.5. Cztero-cylindrowy silnik pracuje na trzech cylindrach.
1.6. Demontaż świec zapłonowych
1.7. Świeca nr 3 – uszkodzona – wypalone elektrody
1.8. Pomiar ciśnienia sprężania – w cylindrze nr 3 – brak ciśnienia sprężania – tzn. nieprawidłowa praca nie wynika
z uszkodzenia układu zapłonowego
Autorzy: Krzysztof Guz, Krzysztof Więcławski.
2. Głowica po zdemontowaniu – uszkodzenie świecy,
zawory wylotowego (wypalenie otworu), uszkodzenie
zaworów wylotowych – odkształcenie (w stronę trzonków)
i zmiana koloru – w wyniku przegrzania – zbyt wysoka
temperatura w komorze spalania – w wyniku zbyt
ubogiej mieszanki paliwowej.
Autorzy: Krzysztof Guz, Krzysztof Więcławski.
Sprawdzenie za pomocą specjalnej blokady,
ustawienia wałów rozrządu.
Autorzy: Krzysztof Guz, Krzysztof Więcławski.
Zabrudzenie sadzą gniazda wtryskiwacza
ZS układu Zasobnikowego (Common Rail).
Spod wtryskiwacza wydostawały się gazy z komory
spalania – stąd zebrana sadza. Pod koniec
filmu gniazdo po oczyszczeniu i frezowaniu.
Autorzy: Krzysztof Guz, Krzysztof Więcławski.
W 7 sekundzie filmu, koło zatrzymuje się
(wyłączenie silnika) – w tym samym momencie
zatrzymuje się wirnik alternatora – stan nieprawidłowy.
Autorzy: Krzysztof Guz, Krzysztof Więcławski.
Prawidłowe koło jednokierunkowe alternatora.
W 7 sekundzie filmu, koło zatrzymuje się
(wyłączenie silnika) – wirnik alternatora
obraca się dalej (ok 1 sekundę) – stan prawidłowy.
Jeśli chcesz się zarejestrować w serwisie wsipnet.pl - skontaktuj się z nami.
Infolinia: 801 220 555